Chlupatinka - boj s toxemií:-(((((

28.02.2017 10:25

Až dnes dokážu napsat, že jsme přišli o švýcarku Orange Malatee alias Chlupatinku. Byla a je to pro nás obrovská bolest, byla to dcerky nejmilovanější morčinka:-( 

V neděli večer 12.2. 2017 najednou přestala žrát, byla březí, krytí bylo přesně dne 20.12. 2016. Takže zanedlouho před porodem. Okamžitě mě napadla toxemie, takže jsem jí začala dávat instantní seno stříkačkou, i v noci 2x, aby neměla prázdná střeva. Druhý den jsem hned jela na veterinu v SU, ovšem paní doktorka nebyla názoru, že je to toxemie, prý není obézní, pohybu má dost, že spíše nežere před porodem. Mimina se hýbou. Dostala glukozu injekčně, na domů jsem si nakoupila aminokyseliny a další ampuli s glukozou. A začal kolotoč krmení, měla jsem jí i v práci a krmila jsem neustále po dvou hodinách i v noci. Dostávala 3x denně aminokyseliny s glukozou, céčko, pangamin. Krmila jsem rozdrcenými granulemi Cavia Complete a Brit, dále Rodi Care instant, aby byli ostatní vitamíny a ionty. Namačkaný banán a mrkvovou přesnídávku Hipp. Vše pouze stříkačkou, sama nechtěla nic, pouze do středy malinko ledového salátu.. Miminka se stále hýbala, samička na váze neubývala, pohybovala se. V pátek jsem jela opět na veterinu, že se mi to nelíbí, taková doba a nechce se vůbec sama rozežrat. Paní dr. prohlédla, ale stále neveřila na toxemii, samice tomu podle popisu neodpovídala, to je pravda.. žádný váhový úbytek, ani nebyla nijak cítit po acetonu a při toxemii prý samice většinou vydrží pouhé 2 - 5 dní. Bobky po celou dobu v pořádku. Takže jsme opět odjely domů s dalšími aminokyselinami a glukozou, s tím, že mám dále krmit a krmit.. Nemusím popisovat to, že jsem byla už jak mátoha, opravdu jsem poctivě každé dvě hodiny ve dne v noci krmila, po menších dávkách, přeci jen bylo v bříšku těsno. V pondělí 20.2. jsem opět vyrazila na veterinu, tentokrát na kliniku Karakal do Tábora. Je tam velice šikovná paní doktorka, která umí dobře dělat u morčat císařský řez. Byl to přesně 62 den březosti. Morčinu prohlédla, na pohled neshledala nic divného, i dýchání bylo v pořádku. Pak se šlo na ultrazvuk.. miminka se hýbala, ovšem nezdála se jí jejich zpomalená srdeční činnost. Takže bylo rozhodnuto, že se raději udělá hned císařský řez. Za tři hodiny mi bylo voláno, že mohu přijet. Chlupina byla probraná, miminka bohužel nepřežila. Byli dva klučíci a dvě holčičky. Po vybalení z plodových obalů se všichni prý nadechli, ale po krátké době zemřeli, snažili se je udržet při životě, ale nepodařilo se. Dle dr. to byla již pravděpodobně otrava toxinama. Samici byly udělány rozbory a bohužel se až nyní potvrdila ketoza - toxemie, játra už byla zasažená:-( Dostala antibiotika, ráno jsme měli přijet na další píchanec a kontrolu. Odjeli jsme domů, krmila jsem zase stříkačkou, byla probraná, snažila se pohybovat. Ve dvě noci jsem již věděla, že ráno pojedu na veterinu  sama, jen zaplatit.. Velice se zhoršila, sice polykala, ale nedržela vůbec hlavu, byla vláčná. Když jsem vstala ve čtyři, tak byla již v nebíčku.. I přes inhalační narkozu to nezvládla. Toxemie to byla prý s velice netypickým průběhem, jediný ukazatel bylo to absolutní nechutenství. Bylo to moje první setkání s toxemií:-(