akutní operace Paramonka

04.07.2016 10:50

V pátek byl nečekaně operovaný CZCH a GCH Paramon Imagine Mariva:-(

Měl v močovém měchýři poměrně veliký kamínek cca 5 x 3 mm, který se najednou zničeho nic rozhodl, že se projeví... Paramonek se ráno nemohl vyčurat, měl veliké bolesti, na čurání ho to stále nutilo, ale moč tekla pouze malinko , spíše mu to jen vlhčilo chlupy, nadzdvihával se bolestí a kníkal. Na veterinu jsem jela hned okamžitě po zjištění, čekali jsme dvě hodiny než nás na klinice Karakal v Táboře vzali ( ale věděla, jsem, že tady mu pomůžou a dobře odoperují), bylo to nekonečné čekání a psychicky to bylo pro mě moc náročné, cca kažých 10 minut měl ataku velkých bolestí. Opravdu ošklivá bezmoc, když jsem nemohla nijak pomoci:-( Před námi bylo bohužel několik akutních případů.. Když jsme se dostali do ordinace, měla pan doktorka  hned jasno, byl dělaný UZ a rentgen, krásně byl vidět v močovém měchýři kámen. Paramonka si tam nechali, dostal infuzi na bolest a aby nebyl dehydratovaný a byl odpoledne operován, hned jak se dostal na řadu. Cca kolem 18té hodiny jsem si pro něj mohla přijet, byl z narkozy probraný, ale bylo vidět, že je to pro něj náročné. Doma jen ležel, pro bolest se pohybovat nechtěl, ani jíst sám nechtěl, s čímž jsem počítala. Takže krmení stříkačkou..instatní seno, do tlamičky jsem sunula kousky sena a trávy, to kousal, polykal, ale sám by si nevzal. No v noci jsem téměř nespala, krmila jsem po troškách každé dvě hodiny, na velké porce neměl sílu. Ráno v sobotu na kontrolu, rána vypadala dobře, dostal injekci s antibiotiky ( dr. mě donutila, abych píchla já:-) - dostala jsem s sebou domů na druhý den, tak abych uměla) a na neděli jsem dostala injekci s antibiotiky a sirup na bolest. V sobotu stále dokrmování, jen sem tam si sám vzal kousek stébla trávy, pít ještě z napáječky sám vůbec nechtěl. Malinko se začal pohybovat. Důležité, že bobky byly normální a i čůral. První noc sice s krví, v sobotu již bez krve. V neděli o 50% lepší, již se začal snažit sám jíst trávu, seno, i kousíčky zeleniny. Stále jsem ale přikrmovala pravidělně stříkačkou, sám jen tak zobal.To by bylo málo do žaludku. Prvně se sám i napil z napáječky:-) Dnes v pondělí ráno kontrola na veterině, rána vypadá dobře, dostal zase píchanec s ATB. Zítra jedeme opět na kontrolu, do lidské nemocnice jsem v pátek vezla stěr z moč. měchýře na rozbor, aby se vědělo, která ATB budou nejlepší ( cena je 500,-, není to povinné, ale bylo mi doporučeno..), měl by se zítra již vědět výsledek a podle toho se kdyžtak změní antibiotika. Paramon již dnes sám lépe jí i pije, i začal v boxu cestovat:-) Kéž by se dobře zahojil a bylo již dobře bez recidiv.. toho se trošku obávám, prý má kámen spíše vytvořený z predispozice. Je to mladý morčák na tak veliký šutřík. Kdyby někdo vědět, jak nejlépe předcházet močovým kamenům, prosím, napište mi na mail, děkuji:-) Vyloučím z jídelníčku zeleninu s vyšším obsahem vápníku, vodu mu nebudu dávat kohoutkovou, ale asi balenou kojeneckou.  Pro informaci, cena za páteční zásah udělal celkem 2800,- Kč. Dále se bude platit za následná ATB, to ještě nevím, kolik.

Držte nám pěsti! :-) Malinko nám to narušilo rodinnou dovolenou, manžel je s holkama od toho pátku na Lipně, my s Paramonkem snad ve středu ráno vyrazíme za nima. A budeme marodit tam, uvidím, ještě, jak bude další kontrola.. holt kdyžtak budu trošku žhavit auto.